Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
September 14, 2013
Image Size
664 KB
Resolution
1000×1000
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,852
Favourites
265 (who?)
Comments
64
Downloads
19
×
PokeCollab: Lunchtime! by pokeluka PokeCollab: Lunchtime! by pokeluka
My contribution for the PokeCollab: Hoenn

Sableye's Dex Entry: It hides in the darkness of caves. Its diet of gems has transformed its eyes into gemstones.

Pokémon © to Nintendo
This artwork © to me. All rights reserved. All the materials contained in my deviantART gallery may NOT be used, reproduced, copied, edited, published, transmitted, borrowed, duplicated, printed, downloaded, or uploaded in any way without my express written permission.
Add a Comment:
 
:iconendless-whispers:
endless-whispers Featured By Owner Aug 5, 2014
Love the shading style used in this! The gemstones are also very well drawn!
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Aug 5, 2014  Student Digital Artist
Thanks :D
Reply
:iconscottrosenfeld:
scottrosenfeld Featured By Owner Jul 24, 2014
lol I would so love for it to mega evolve into the comfirmed mega form just because it eats so many gems lol
Reply
:iconominousecho:
OminousEcho Featured By Owner Sep 28, 2013  Hobbyist General Artist
so much character. love it
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Oct 4, 2013  Student Digital Artist
Glad you do :)
Reply
:iconredpanda7:
RedPanda7 Featured By Owner Sep 19, 2013
Fantastic!!!
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 19, 2013  Student Digital Artist
Thanks :)
Reply
:iconredpanda7:
RedPanda7 Featured By Owner Sep 21, 2013
No problem :)
Reply
:iconmiztersiah:
MizterSiah Featured By Owner Sep 19, 2013  Hobbyist Digital Artist
omg. this is sooo awesome!!!
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 19, 2013  Student Digital Artist
Thank you :D
Reply
:iconluisbrain:
LuisBrain Featured By Owner Sep 18, 2013  Hobbyist Digital Artist
WHAT!? I thought I commented here about how much I love this!!! O.o
(maybe it's because my fav and run kind of behavior LOL)
Well Now I did!!! This is flippin' amazing :la:
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 18, 2013  Student Digital Artist
lol, it happens xD
Thanks a lot, glad you like it! 
:happybounce: :happybounce: :happybounce: 
Reply
:iconk-hots:
k-hots Featured By Owner Sep 16, 2013  Hobbyist General Artist
if sableye eats crystals.... what does it shit?
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 17, 2013  Student Digital Artist
even more crystals? xD
Reply
:iconbonus-juice:
Bonus-Juice Featured By Owner Sep 16, 2013
OH MY GOD ONLY THE BEST???
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 17, 2013  Student Digital Artist
:D
Reply
:iconwavekid80:
WaveKid80 Featured By Owner Sep 16, 2013
kinda Cute
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 16, 2013  Student Digital Artist
Thanks :)
Reply
:iconpurpleghost9:
PurpleGhost9 Featured By Owner Sep 16, 2013  Hobbyist General Artist
This looks amazing! Hope he won't get sick from eating all the gemstones! :XD:
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 16, 2013  Student Digital Artist
yeah xD
Thanks :)
Reply
:iconpurpleghost9:
PurpleGhost9 Featured By Owner Sep 16, 2013  Hobbyist General Artist
Welcome! :D
Reply
:iconblueharuka:
blueharuka Featured By Owner Sep 15, 2013  Hobbyist Digital Artist
this is unbelievably cute!
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 15, 2013  Student Digital Artist
Thanks ^_^
Reply
:iconroseheart53:
Roseheart53 Featured By Owner Sep 15, 2013
So that's what he does with all those gems I get for him on Global Link :XD:
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 15, 2013  Student Digital Artist
lol yeah xD
Reply
:iconchibiirose:
chibiirose Featured By Owner Sep 14, 2013  Hobbyist Digital Artist
lol this is so precious!~ xD :heart:
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 15, 2013  Student Digital Artist
Thank you c:
Reply
:icondemonlemon:
Demonlemon Featured By Owner Sep 14, 2013
awesome
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 15, 2013  Student Digital Artist
Thanks :)
Reply
:iconsatanask:
Satanask Featured By Owner Sep 14, 2013  Hobbyist Traditional Artist
u bre bas je ovaj novi style ako mogu tako reci super odlican !! kako si to nacrtao ??!! bez crni line :p 
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 15, 2013  Student Digital Artist
U početku su bile jako tanke linije, ali sam ih posle sklonio ;)
Reply
:iconsatanask:
Satanask Featured By Owner Sep 15, 2013  Hobbyist Traditional Artist
hmmmmm...onda tu je tajna, sad bolje razumem :p !
Reply
:iconspire-iii:
Spire-III Featured By Owner Sep 14, 2013   General Artist
This aesthetic! Luka, you've got to make more artwork like this. It's a brilliant evolution that I think would serve your portfolio very well.

Also, I love this Sableye so much. Something about the curvature of the rocks that give this a timeless presence.
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 14, 2013  Student Digital Artist
Thanks a lot, glad you like it! And Sableye is probably one of my favorite Gen III pokemon, it just looks so sleek :D
Reply
:iconspire-iii:
Spire-III Featured By Owner Sep 14, 2013   General Artist
I'd love to see Sableye get a Mega Evolution, considering its counterpart Mawile already has.
Reply
:iconredknight33:
RedKnight33 Featured By Owner Sep 14, 2013
Maybe he's eating out of depression because the new type, fairies, are super-effective against dark, meaning he's not invincible anymore? :pokeball: I feel sorry for him and Spiritomb - it's was all they had to brag about, and once X and Y come out, well ........ :( Poor dark ghosties!
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 14, 2013  Student Digital Artist
They'll find a way to get over it :D
Reply
:iconpoke-max:
Poke-Max Featured By Owner Sep 14, 2013  Hobbyist Digital Artist
This is so great! I love it!
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 14, 2013  Student Digital Artist
Thanks :D
Reply
:iconpoke-max:
Poke-Max Featured By Owner Sep 14, 2013  Hobbyist Digital Artist
Also, I love the cool texture! It has a really nice effect.
Reply
:iconvoliol:
Voliol Featured By Owner Sep 14, 2013
Yummy!
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 14, 2013  Student Digital Artist
Nod 
Reply
:iconthepokemonfisher:
thepokemonfisher Featured By Owner Sep 14, 2013
that is adorable yet if you think about it he eats eyeballs
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 14, 2013  Student Digital Artist
lol yeah xD
Reply
:iconthepokemonfisher:
thepokemonfisher Featured By Owner Sep 14, 2013
lol
Reply
:icondragonith:
Dragonith Featured By Owner Sep 14, 2013  Hobbyist Digital Artist
OMNOMNOMNOM.
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 14, 2013  Student Digital Artist
Eat me if you can 
Reply
:icontobproject:
TOBproject Featured By Owner Sep 14, 2013
lol

This shading style with no lineart is awesome :)
Reply
:iconpokeluka:
pokeluka Featured By Owner Sep 14, 2013  Student Digital Artist
Thanks :D
Reply
:iconredcannogabang:
RedCannogabang Featured By Owner Sep 14, 2013
Sableye: Mmmm! Tastes like Chicken!
Reply
Add a Comment: